Moja lista blogów

wtorek, 21 sierpnia 2012

co radzicie drogie mamy?!

Mam mały problem i potrzebuję porady, opinii lub rady innych mam, które ten etap rozwoju dziecka mają już za sobą. Otóż, Mały rozpoczął już 4-ty miesiąc i nadal nie podnosi główki:( świetnie trzyma grzechotki, reaguje na to co się mówi, interesuje go wszystko dookoła, ale główki za grzyba nie podniesie. Co więcej jak tylko go kładę to jest wielka afera i łupi się nie miłosiernie...oczywiście nie przekładam go od razu, staram się aby leżał przynajmniej 10 min kilka razy w ciągu dnia....i nic:(
martwi mnie to bardzo:( wiem, że powinien już podnosić główkę, a tu nic. Dziwi nie tylko, że potrafi ja trzymać sztywno, kiedy jest na rekach w pozycji pionowej lub jak do "samolocika", wtedy łanie główkę trzyma sztywno....
Wizytę kontrolną w poradni rehabilitacyjnej mamy dopiero 20 września, a na poprzedniej powiedziała nam lekarka, że wszystko z małym jest ok i rozwija się prawidłowo...
czy któraś z was, drogie mamy miała podobny problem lub jak sobie radziłyście z dzieciaczkami?

11 komentarzy:

  1. Nie martw się na zapas, może zaczekaj do wizyty i zobaczysz co 20 września się wydarzy.
    Mojej koleżanki córeczka również długo nie podnosiła główki, teraz ma 4 lata i jest mądrą i piękną dziewczynką.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi się wydaje,że to od predyspozycji każdego dziecka zależy jego rozwój, więc ja bym spokojnie poczekała do tej wizyty 20.września ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. może być zespół napięcia mięśniowego. moja E także nie chciała główki podnosić, a później na rękach się trzymać. kupiłam książkę o metodzie NDT-bobath, wałek i piłkę i ćwiczyłyśmy. przyniosło efekty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety nie pomogę pomóc, bo my zaczynamy dopiero trzeci miesiąc, ale wydaje mi się że nie ma powodów do zmartwień, każdy maluch ma swój czas. Ale jeśli bardzo się niepokoisz to spróbuj zadzwonić i poprosić o przyspieszenie wizyty. Może się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. U nas Maja dużo czasu spędzała na macie i tam podnosiła chętnie główkę bo była zaintrygowana wszelakimi zabawkami, które na niej wisiały, tak że chciała im się lepiej przyjrzeć więc może to jest jakiś sposób.

    OdpowiedzUsuń
  6. dziękuję kochane kobietki za rady i wsparcie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. U nas Fabianek ładnie podnosił główkę już w 2 miesiący a poźniej mu się odechciało, ja zaczełam się martwić i stresować. A tu pewnego dnia zaczał podnosić główkę i cały tułów nawet. My dużo leżeliśmy na brzuszku i pokazywaliśmy zabawki, ja robiłam śmieszne miny:) obserwuj go i tyle na razie. Z dnia na dzien może się wszystko zmienic.

    OdpowiedzUsuń
  8. U nas też było dużo leżenia na takiej macie, albo jak jeszcze nie było maty to na kocyku, na dywanie. Ciekawość zwyciężała i Ali sama chciała wszystko oglądać z perspektywy "na brzuszku".

    OdpowiedzUsuń
  9. ja bym raczej poczekała na opinię specjalisty...nie podpytywała mam, bo kazde dziecko jest inne :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Poczekaj kochana do wizyty w poradni. Mój Franuś długo nie podnosił główki, ale on był wcześniakiem i miał słabe napięcie mięśniowe i asymetrię (główkę miał przekrzywioną na jedną stronę) wystarczyły ćwiczenia i wszystko się wyrównało.

    OdpowiedzUsuń
  11. byliśmy dziś do szczepienia. pediatra, który dziś badał miłosza stwierdziła, że ma jeszcze czas, bo niektóre dzieci są leniwe i nie garną się do wysiłku. zauważyła, że mały ładnie trzyma główkę w pionie, więc bez obaw. ufff...przyznam, że kamień z serca, ale i tak czekam na wizytę u specjalisty we wrześniu. dziękuję raz jeszcze drogie mamy:)

    OdpowiedzUsuń

Fajnie, że zechciałaś/ -eś się wypowiedzieć, dziękuję:)