Moja lista blogów

czwartek, 2 sierpnia 2012

czy "Matki Polki" rzeczywiście się buntują?

Będąc dziś na spacerku, miałam więcej wolnego czasu, aby poczytać. W moim ulubionym czasopiśmie znalazłam bardzo ciekawy artykuł, który opisuje współczesne matki. Przyjemnie było go poczytać. Moim zdaniem dość autentyczny, a za razem ukazujący w dobrym świetle nas współczesne matki.
Opisuje nie tylko z jakimi problemami borykamy się na co dzień, ale również jak bardzo różnimy się w kwestiach wychowawczych w porównaniu do metod naszych własnych mam i babć. Zwraca on szczególna uwagę na fakt, że współczesne matki myślą nie tylko o swoich pociechach, ale również o samych sobie!!! Wręcz artykuł ocieka komplementami i pochwałami dla współczesnego macierzyństwa i nowych metod mam oraz znanego powiedzenia:" szczęśliwa mama, to szczęśliwe dziecko". Ja osobiście zgadzam się z tym stwierdzeniem w 100%!!!

 Pozostaje tylko pytanie, czym  jest "szczęście"dla każdej z nas?

Dla mnie osobiście szczęście, to poczucie pełnej akceptacji siebie samej, odnalezienie się w roli nie tylko matki, ale i żony, przyjaciółki, siostry, córki i koleżanki ( nie idealnej- bo takiej nie ma). Jednak najbardziej szczęśliwa jestem wtedy, kiedy ludzie wokół mnie potrafią i cieszą się tym co mają.

Ciekawa jestem, co dla Was kochane mamy znaczy być szczęśliwą i jak radzicie sobie z realizacją własnych potrzeb, podczas dnia pełnego wykonywania pracy managera domowego ogniska?

PS. Artykuł znajduje się sierpniowym wydaniu świata kobiet.

6 komentarzy:

  1. Ja puki co jestem szczęśliwa gdy moje Maleństwo jest wesołe, spokojne, nie ma powodu do płaczu. Na ogólne szczęście na pewno ma wpływ relacja z mężem, jak się dogadujemy wszystko się pięknie układa, jak jest spięcie to nie bardzo. Sama dalej szukam złotego środka aby się spełnić i w domu i poza nim.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ciągle szukam "złotego środka" jednak staram się poprostu mieć wolne chwile dla siebie na robienie tego co lubię. I zauważyłam, że teraz sprawiają mi wielką przyjemność takie normalne rzeczy jak długa kąpiel w wannie, czas na pomalowanie paznokci w spokoju, poczytanie książki, rozmowa lub spacer z pzyjaciółką ;) i inne równie przyziemne rzeczy ale ważne dla mnie w danym dniu/chwili.

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja chyba spełniam się jako matka tylko. jak już wcześniej, gdzieś moja kobiecość i jej spełnienie uleciało.\poświęciłam się w 100% dziecku i domowi. gdzieś zgubiłam dawne ja i chyba szczęście trochę też. ciężko to odnaleźć.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja jestem szczęśliwa gdy jestem wyspana:-p, takie porzaiczne a dla mnie to na prawdę podstawa:)

    OdpowiedzUsuń
  5. wiesz, ja uważam, że szczęśliwym się bywa ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem szczęsliwa kiedy w domu panuje radość i uśmiech moich wszystkich kochanych mi osóbek, moje rodziny, wtedy humor mi się poprawia;-)

    OdpowiedzUsuń

Fajnie, że zechciałaś/ -eś się wypowiedzieć, dziękuję:)