Moja lista blogów

czwartek, 31 stycznia 2013

made in Poland

Już dłuższy czas chciałam się wypowiedzieć na ten temat. Naszych rodzimych produktów. Z każdej strony zasypywani jesteśmy informacjami, a to o "kryzysie", a to, że PKB ostatnio spadł, że nie jest dobrze itd.
Moim zdaniem sami jesteśmy za to troszkę odpowiedzialni. Polskie firmy są w złej kondycji, wiele z nich bankrutuje, zwalnia...a czy ie jest czasem tak, że sami po części jesteśmy za to odpowiedzialni? Przecież jeśli "statystyczny kowalski" kupi chleb, mleko i szyneczkę, czy owoce w osiedlowym sklepiku Pani Krysi, a nie w hipermarkecie, czy podobnej zagranicznej sieciówce to przecież wesprze tym nie tylko swój lokalny rynek, ale przede wszystkim pozwoli na dalsze funkcjonowanie małego, polskiego sklepiku. Zauważyłam, że nawet po najdrobniejsze zakupy jeździmy (chodzimy) do wszelkiej maści sieciówek. Więc jak taki mały sklepik ma się utrzymać, przetrwać? Ktoś może powiedzieć, że jest drożej u Pani Krysi, ale czy te 0,20- 1zł różnicy na produkcie robi aż taką różnicę? A takiemu sklepikowi nieraz ratuje to zycie!!! Wiem, że każdy ma różną sytuację finansową, ale to nie znaczy, że w sieciówkach jest taniej.
źródło: sieć
Od kilku miesięcy z mężem kupujemy artykuły produkowane tylko w Polsce. Wszystkie, których kod kreskowy zaczyna się od 5 9 0 ....
źródło: sieć

 I z wielką dumą stwierdziliśmy, że są wspaniałe, niesamowite!!!! I mam zamiar je zachwalać!!!! Jednak dużo bardziej w tego typu zakupach, konsumpcji ma dla mnie znaczenie, że to polski producent. Nie pamiętam kiedy ostatnio byłam w sklepie sieciowy ( choć raz w miesiącu tam jesteśmy- oszukiwać nie będę), ale częściej zakupy robimy w sklepie osiedlowym, w sklepach kosmetycznych ale osiedlowych, nie rossmanach czy sephorach.

Dzięki takim zakupom, mam wewnętrzne poczucie, że pomagam komuś małemu przetrwać, że w jakiś sposób wspieram w tych nie łatwych czasach.....

W całym moim poszukiwaniu polskich produktów, odkryłam mnóstwo wspaniałych kosmetyków, produkowanych przez polskie firmy. Zakochałam się ziaji, AA, czy Joannie (choć w mojej szafce łazienkowej znajdzie się jeszcze kilka innych firm). Ostatnio zaszalałam i obłowiłam się w zwykłym kosmetycznym, za całe 37 zł.
i najwspanialsze jest to, że większość z nich przewyższa swoim działaniem renomowane zagraniczne marki, z których wcześniej korzystałam.

Uwielbiam przyjemne kąpiele (zwłaszcza we dwoje), więc uciekam, bo dziś mamy wolną chatę- mały już śpi!!:) A My mamy wreszcie czas tylko dla siebie:)

PS. udało mi się dzisiaj zrobić niedużą gimnastykę, bo jak zaczęłam Ewkę, to po 3 min myślałam, że będzie po mnie;) Chyba muszę rozruszać najpierw moje ciałko:)

9 komentarzy:

  1. czesto gesto w Bieronce kupujemy wiec jesli wierzyc wspeiramy polskich producentów i milej kapieli zycze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj, miła to mało powiedziane, byla ......;)

      Usuń
  2. The left spine holds the red PTT button, which can be customized as a quick launch button, the volume rocker and micro SD card slot.
    The right spine has the power button, the 2.5 mm headphone jack, another flashlight shortcut and the micro USB port.

    Why does Samsung insist on the outdated 2.5 mm headphone jack on a rugged phone?
    It's complete folly. The possibilities of a Telephone Directory having all the records required to do a trace are slim, and even when they do provide some measure of information, they are rarely adequate to satisfy one's desire to catch people who
    love playing pranks on us. The paid Reverse Cell phone lookup provide and maintain a rich directory that includes addresses and other
    necessary details adequate enough to turn you to a celebrated detective overnight.
    HTTP://tinyurl.com/amtx2ln Fukushima fear:
    Softbank unveils first cell phone with built-in 'geiger-counter' Most impressive of all, Real Tube slots itself nicely into the
    Music & Video Hub, allowing you to quickly and easily
    find the app and the videos you have previously viewed.
    Also see my website - reverse phone lookup cell

    OdpowiedzUsuń
  3. Where can I find a very good online creative writing courses?


    my blog Blog.Comedyworkshops.Com
    Review my web page - Paxil

    OdpowiedzUsuń
  4. How can i copyright articles and newsletters which i is wishing to publish?


    Also visit my weblog :: transvaginal mesh lawyers
    Also visit my blog : transvaginal mesh lawsuit

    OdpowiedzUsuń
  5. niestety ale polskie proszki, kosmetyki sa jeszcze słabsze od chociażby niemieckich...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to chyba zależy od potrzeb (mam na mysli kosmetyki). mnie one odpowiadają- nie wszystkie, ale większość tak;)

      Usuń
  6. Niektóre polskie produkty są ok, ale niestety nie wszystkie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię polskie marki,nie biją aż tak bardzo po kieszeni ale z doświadczenia wiem,że przeciętny konsument sięga to co jest tanie,co się opłaca i ma dobrą reklamę.

    a co do sklepików i sklepów prywatnych.wiem,że kupujemy w sieciówkach,że ktoś się bogaci na nas ale ceny w przeciętnym sklepie są tak wygórowane,że mam wyrzuty sumienia a teraz każdy grosz ma znaczenie.

    OdpowiedzUsuń

Fajnie, że zechciałaś/ -eś się wypowiedzieć, dziękuję:)