Moja lista blogów

czwartek, 4 kwietnia 2013

duma i uprzedzenie

To moja ulubiona książka z czasów jeszcze nastoletnich. Choć wraz z moim wiekiem, pojawiło się jeszcze kilka innych ciekawych ulubieńców literackich, to własnie do tej książki mam wielki sentyment. Wydaje mi się, że jest on głównie spowodowany moim ówczesnym uwielbieniem i podziwem dla młodej, ambitnej i niezwykle delikatnej i przeciętnej Lizzy. Czytałam tę książkę wiele razy i za każdym razem mój podziw dla głównej bohaterki był większy. Za każdym razem przeżywałam miłosne uczucia niepokornej i wyzwolonej Lizzy i szalenie ostrożnego,  czasem nawet wręcz tajemniczego Pana Darcy:) Uwielbiam ich historię!!!
 Mój mąż zawsze na pytanie, kto jest moim męskim ideałem, słyszy i wie, że Pan Darcy;)

Kiedy kilka lat temu zrobiono kolejna adaptację w kinie, bardzo, ale to bardzo przypadła mi do gustu:) Może to zasługa świetnej obsady aktorów, cudownego wyczucia tamtych czasów reżysera i scenarzystów...
Oglądam go wielokrotnie. Muzykę, słowa a nawet sceny znam na pamięć;) Lubię, kiedy wprowadza mnie w swego rodzaju nostalgię....
źródło: sieć

To jeden z moich ulubionych momentów w filmie.....a książkę Jane Austin polecam romantycznym duszom i wszystkim ciekawskim;)

8 komentarzy:

  1. Pan Darcy:):):):):):) Ideał:):):) Ukochana postać męska z literatury.
    Ale mi bardziej odpowiadał Colin Firth- bardziej męski był...się rozmarzyłam:):):)
    Jeszcze bardzo lubię "Jane Eyre" z takich literackich klimatów.

    OdpowiedzUsuń
  2. film widziałam, ale książki jeszcze nie czytałam. Muszę koniecznie nadrobić! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam :).

    A mi najbardziej przypadł do gustu serial, zresztą od tego też zaczeła się moja miłość do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wstyd, wiesz ze nie czytałam? Taka klasyka, aż nie zmroziło. Musze to nadrobic.

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam wziąć tę książkę do prezentacji maturalnej, ale zmieniłam i do tej pory jej jeszcze nie nadrobiłam, a kiedy ja tą maturę pisałam.;)
    Muszę koniecznie przeczytać.
    Pozdrawiam.;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Film widziałam, książkę czytałam, polecam:)

    OdpowiedzUsuń

Fajnie, że zechciałaś/ -eś się wypowiedzieć, dziękuję:)