Moja lista blogów

piątek, 24 maja 2013

małe szczęścia

Na pozór wydawać by się mogło, że dla każdego człowieka szczęście jest odpowiednikiem czegoś do czego dążymy. Każdy (chyba) ma swoje cele, marzenia, pragnienia, ideały. Przeważnie gdybyśmy przyjrzeli się z bliska, na pytanie: "czym jest dla Ciebie szczęście?" większość z Nas pewnie mówiła by o rzeczach, sprawach wielkich typu np.: zdrowie, kochająca rodzina, może pełne konto w banku, czy spełnienie zawodowe.

Na własnym przykładzie mam wrażenie, że dążąc do tego co wielkie, zapominamy o tych małych, drobnych gestach, rzeczach, czynach, chwilach, które w sposób najbardziej właściwy tworzą to szczęście, do którego się tak dąży.  Mam czasem odczucie, że tak bardzo chcę i poniekąd uzależniam swoje szczęście od tego co zaplanowane, że nie zauważałam, tego co drobne, co jest może i cenniejsze z głębszej perspektywy dla mnie, dla bliskich, dla zwykłych nieznanych mi ludzi, których los skrzyżował z moim losem.

Wydaje mi się, że trzeba ogromnej pokory, odwagi, ba może nawet mądrości życiowej, której nie znajdzie się w książkach, encyklopediach, czy internecie, aby mieć tą możliwość na dostrzeganie piękna we wszystkich prostych, zwyczajnych czynnościach, czy gestach.

Jak pięknie napisał Robert Janson w jednej ze swoich piosenek: "Puki śmiech tłumi łzy, puki wciąż mamy sny, warto śmiać, cieszyć się, warto kochać".

Bo czy można być naprawdę szczęśliwym, spełnionym człowiekiem, jeśli nie widzi się tego co się ma, co się osiągnęło? Czy istnieje szczęście bez miłości (nie tylko tej czysto fizycznej, ale i wszystkich jej odmian, rodzajów)?

4 komentarze:

  1. Prześlicznie to napisałaś, masz zupełną rację, w pogoni za tymi dużymi rzeczami zapominamy o tych mniejszych a równie ważnych.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję i wzajemnie pozdrawiam:)

      Usuń
  2. masz zupełną rację. Szczęście jest w małych rzeczach! Im szybciej to zrozumiemy, tym szybciej będziemy szczęśliwi :)

    OdpowiedzUsuń

Fajnie, że zechciałaś/ -eś się wypowiedzieć, dziękuję:)