Moja lista blogów

poniedziałek, 23 września 2013

Pyszny i zdrowy jesienny krem z marchewki

Kocham zupy kremy. Jestem normalnie szaleńczo w nich zakochana:) Są nie tylko smaczne, ale i syte a co najważniejsze bardzo proste i szybkie w przygotowaniu.
Dziś chciałabym Wam zaproponować pyszny krem z marchewki (napewno wiele z Was ma swój własny sposób na to cudo). Ten przepis ja stosuję w swojej kuchni:

Skład:
5 dużych marchewek,
3 średnie ziemniaki,
2 ząbki czosnku,
1 łyżka masła,
1 łyżeczka śmietany,
rosołek lub bulion,
sól, 
pieprz,
jogurt naturalny.

Przygotowanie:
  1. Do gotującego się bulionu (rosołku) wrzucić pokrojone marchewki w duże kawałki marchewkę oraz masło. Po kilkunastu minutach ziemniaki, czosnek, sol i pieprz. Wszystko razem gotujemy, aż warzywa nie zmiękną. 
  2. Ściągamy z ognia, dodajemy śmietanę i wszystko razem blendujemy.
  3. Nasz krem nakładamy na talerz, dodajemy na wierzch dwie łyżki jogurtu (jeśli nie lubicie, wystarczy jedna). Posypujemy grzankami, ptysiami- czym tam lubicie i macie:) 
  4. Pyszne i zdrowe danie gotowe:)


Smacznego:)

10 komentarzy:

  1. Muszę się blendera dorobić, bo ile smakowitości mi ucieka sprzed nosa ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuje za podpowiedz na jutrzejszy obiad,tylko co mąż powie na marchewke. on bardziej lubi golonke .

    no cóż jutro marchewka rządzi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo smakowicie to wygląda :) wypróbuje na bank :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pierwsze słyszę o zupie-krem z marchwi :)
    apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha, pycha, uwielbiam krem marchewkowy :) I inne też :)
    U nas rodzinnym hitem stała się moja zupa marchewkowo-imbirowo-pomarańczowa, polecam :) http://www.kwestiasmaku.com/kuchnia_polska/zupy/marchewkowa/przepis.html

    OdpowiedzUsuń
  6. o ciekawie wygląda :) będę musiała spróbować :) pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. hm... z marchewy jeszcze nie robilam, musze koniecznie zrobic:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam marchewkę :)
    a takiego kremu jeszcze ie jadłam ;p
    pozdrawiam i zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  9. Jutro robię marchewkową zupę,
    tak mnie zaraziłaś- ugotować muszę!
    A, że ze wsi mam warzywa,
    pewnie wyjdzie mi treściwa :)))))))))

    OdpowiedzUsuń

Fajnie, że zechciałaś/ -eś się wypowiedzieć, dziękuję:)