Moja lista blogów

wtorek, 1 października 2013

jak sójka za morze, czyli przepis na dżem+ wyróżnienie

Nareszcie zebralam się w sobie (co nie jest łatwe) i podaję znaleziony w internecie  (na jednym z blogów) i obiecany w kilku postach wstecz przepis na dżem dyniowo- imbirowo- cytrynowy (na 4 słoiki po 250 ml):

1 kg dyni pokrojonej w kostkę,
60 g świeżego imbiru startego na drobnej tarce,
1 cytryna,
200 ml wody,
500 g cukru zelującego.

  1. Cytrynę drobno posiekać na drobne kawałeczki, a skórkę zetrzeć na tarce. 
  2. dynie umieścić wraz z wodą, miąższem cytryny i imbirem w dużym garnku. Dusić pod przykryciem, aż dynia zmięknie. Ostatnie 5- 10 min. gotować bez przykrycia, aby nadmiar wody odparował.
  3. Dynię rozdrobnić (ja blendowałam)
  4. wsypać cukier żelujący oraz skórkę z cytryny i gotować jeszcze 10 min co jakiś czas mieszając.
  5. Gotowy gorący dżem przełożyć do słoiczków i odwrócić do góry dnem, aby się zawekował.
Jeszcze nie otwierałam swojego, więc nie wiem jak smakuje, ale sądząc po zapachu jaki towarzyszył temu zadaniu, myślę, że to "cud- miód".

Chciałam również bardzo podziękować za kolejne już wyróżnienie Liebster blog dla mojego bloga. To niesamowity zaszczyt dla Mnie, gdyż to czytelnik wyróżnia:) Tym razem wyróżnienie napłynęło od matki browar. Poniżej z przyjemnością odpowiadam na zadane pytania:)

 1.       Pomidorowa z makaronem czy z ryżem?
obie! czasem mam ochotę na makaron, a czasem na ryż. Pomidorowa to jedna z moich ulubionych:)
2.       Chodzisz na nogach czy piechotą?
zdecydowanie chodzę na nogach piechota;)
3.       Czego najbardziej nie lubisz w roli matki?
wtrącania sie innych, którzy lepiej wiedzą, co jest dobre dla mojego dziecka i co powinnam robić
4.       A co najbardziej podoba ci się w roli matki?
Patrzenie jak rozwija sie mały człowiek, jak powoli z moją pomocą poznaje świat. Jak pokazuje, że bardzo cie kocha, mimo, że jest jeszcze malutki:)
5.       Jakie jest Twoje hobby?
chyba wszystko po troszku...
6.       Gdybyś miała wybrać tylko 3 rzeczy, które zabrałabyś na bezludną wyspę – co by to było?
książka, pepsi i olejek do opalania o zapachu kokosowym:)
7.       Długa gra wstępna, czy raz dwa i do konkretów?
zdecydowanie długa gra wstępna, choć czasem i druga opcja też jest ekscytująca. To chyba zależy od nastroju i potrzeby;)
8.       Na słodko czy na słono?
naturalnie
9.       Twój ulubiony film?
Duma i uprzedzenie, Rzeczpospolita babska i Lejdis
10.   Spodnie czy spódnica?
częściej spodnie, choć spódnice też chętnie noszę
11.   Twoje popisowe danie to…?
schab ze śliwką:)


4 komentarze:

  1. Dżem brzmi bosko, dzięki za przepis, chyba wypróbuję :)
    No i dzięki za odpowiedzi na pytania :) Fajnie tak poczytać i poznać kogoś bardziej :)

    OdpowiedzUsuń

Fajnie, że zechciałaś/ -eś się wypowiedzieć, dziękuję:)