Moja lista blogów

niedziela, 13 października 2013

seks w ciąży

Witajcie:)
Dziś chciałam poruszyć problem seksu w ciąży. Wiele się mówi, pisze i czyta w tym temacie. Czasem są to głupoty, a czasem szczera prawda.
źródło; sieć

Jedno jest pewne w ciąży seks jest wskazany, ale również moim zdaniem potrzebny obojgu partnerów. Nie tylko pozwala rozładować napięcie, ale również zcala i sprawia, że związek jest bardziej intymny.
Ja nie wyobrażam sobie raczej "poszczenia" w czasie ciąży, jeśli ciąża jest zdrowa (nie zagrożona).

Przy swojej pierwszej ciąży z Miłoszem, na początku miałam pewne opory, bałam się o Groszka. Jednak moja ginekolog skutecznie wybiła mi strach z głowy podczas rozmowy. Poinformowała o bezpiecznych pozycjach dla dziecka i dla mnie. I jestem jej za to bardzo wdzięczna, bo przy tak szalejących hormonach i ciągłej ochocie na seks, ciężko byłoby mi się pohamować (przy drugiej ciąży też tak mam;)) i dobrze, ale dość już o mnie...

Moja pani doktor poleciła mi kilka pozycji, które są bezpieczne w ciąży nie zagrożonej:

"Łyżeczka",

źródło; sieć

" Na jeźdźca"
źródło; sieć

"od tył" lub "na klęczkach"
źródło; sieć

"Na jeźdźca od tył"
źródło; sieć

Zaproponowała mi również tą stronkę LINK i filmik, który się tu znajduje z opinią innego lekarza.
Ciąża to nie choroba, ale przyjemny stan w którym jesteśmy stu procentowymi kobietami, dlatego nie rezygnujmy z przyjemności (jeśli nie ma oczywiście przeciwwskazań lekarskich) jeśli nie ma takiej konieczności. 

Moim zdaniem seks zapewnia nam nie tylko intymną i emocjonalną więź z partnerem, ale również relaks, przyjemność i poczucie bycia piękną i atrakcyjna nie tylko w Jego oczach, ale również we własnej samoocenie :) 


20 komentarzy:

  1. Zalecają też seks jak się dziecku się na świat nie spieszy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no własnie o tym zapomniałam, ale dziekuję, że o tym napisałas:)

      Usuń
  2. jeśli wszystko jest ok to jasne-czemu nie? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niepamietam żeby miała jakiś szczególny popęd w czasie ciaży, ale szczerze przyznam, że poscić przez 9 miesiecy byłoby cieżko:). Najlepiej robic tak jak ty, ewentualne pytania zadawać fachowcom, oni wiedzą lepiej:)

    OdpowiedzUsuń
  4. popieram :))) podobno pod koniec ciąży trzeba uważać bo można przyspieszyć poród...i to był mój plan w pierwszej ciąży - koniecznie chciałam urodzić w terminie, więc dzień wcześniej zaczęłam: sprzątanie, chodzenie po schodach /oczywiście wszystko z głową/ i wieczorne miłości :) podziałało :D (wieczorem miałam pierwsze skurcze, rano pozbyłam się "czopa", a dzień później urodziłam cudnego Synka!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kurde to miałas farta. u nas Miłosz sie ociągał 4 dni, a matka i fikała i brykała i cudowala i syn i tak sam zdecydował kiedy chce przyjść;)

      Usuń
  5. no i co tu więcej dodać? tak ładnie to wszystko ujęłaś :):) a co do seksu pod koniec ciąży to u mnie się to nie sprawdziło :P tzn.był seks, była ciepła kąpiel,a malutka jak siedziała w brzuchu tak siedziała i jednak nie obeszło się bez wywoływania ;) buziaczki :*:* dużo miłości życzę ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też miałam ochotę na sex ale pod koniec jednej i drugiej ciąży był zakazany ze względu na przedwczesny poród. Ciężko było wytrzymać... ale dla dobra dziecka trzeba było :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj dla dobra dziecka, to kobieta wiele wytrzyma, nawet jakby ją ogniem szturchali...dzielna matka z ciebie:)

      Usuń
  7. Uważam, że seks jest bardzo potrzebny w ciąży zwłaszcza! :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to mamy podobne zdania w tym temacie:) pozdrawiam również:)

      Usuń
  8. ja przy Ali miałam zakazany już od 27 tygodnia....ale pamiętam, że przy pierwszej ciąży kochaliśmy się do końca, pod koniec ciąży jednak już nie było to co na początku ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no tak, hormony najsilniej pewnie działają na poczatku, albo po prostu jest to coś nowego;) Pamietam, że przy Ali musiałas uważać, bo pisałaś kiedys o tym:) pozdrawiam

      Usuń
  9. Ja się nie wypowiem bo miałam zakaz całą ciążę... Ale pewnie jakbym zielone światło dostała, to bym korzystała ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. sex dobry na cale zlo ;-D
    ps. zupka mamy wyglada przepysznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystko to prawda, ale co poradzić, jak mnie przez większość tej ciąży kompleeetnie się nie chciało... Biedny mój M... Sama czekam na koniec połogu, żeby to sobie odbić ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. O ja miałam ogromną ochotę na sex ;)
    ha, ha większą niż teraz ;)

    OdpowiedzUsuń

Fajnie, że zechciałaś/ -eś się wypowiedzieć, dziękuję:)