Moja lista blogów

wtorek, 17 czerwca 2014

Biszkopt z owocami wg przepisu mojej mamy

Nie znam prostszego, szybszego i smaczniejszego przepisu na ciasto biszkoptowe. Moja mama, zawsze tak piekła nam biszkopt z owocami sezonowymi. Zajadaliśmy się nim z moimi braćmi kiedy byliśmy młodsi, bo teraz zadziej mama go robi (to takie małe wspomnienie dzieciństwa).
Wczoraj zrobiłam go dla Miłosza, który go uwielbia!!! Z reszta mój mąż również (obaj mogą zjeść całą średnią brytfankę i patrzą tylko jeden na drugiego, który szybciej zje więcej;)).

Przepis jest bardzo prosty: 
ile jajek,
 tyle łyżek cukru,
 tyle samo łyżek mąki, 
1-1,5 łyżeczki proszku do pieczenia, 
owoce (wg uznania).

Najpierw ubijamy białko na sztywno, dodajemy cukier, potem żółtka (cały czas miksując). Na koniec dodajemy mąkę i p. do pieczenia i łyżką już mieszamy. Zawartość naczynia wlewamy do brytfanki wyłożonej wcześniej papierem. Na koniec po wierzchu układamy owoce i wkładamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy w temp. 180 C przez ok. 30-35 min.
I gotowe:)
Miłosz jak usłyszał, że robię dla Niego biszkopt, to kazał sobie już dać "CIAKO" zanim jeszcze do piekarnika włożyłam:)

4 komentarze:

  1. Przepis do wypróbowania.
    I ja posiadam przepis na biszkopt od swojej mamy-zawsze wszystkich zachwycał,był imponujący rzekła bym,ale wszystko co dobre jest do czasu.zdradzilam tajny składnik teściowej i szlak mnie trafia ponieważ ciasto jak zaklęte,nawet nie drgnie.

    A placek wygląda smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo smacznie :) Nie mogę patrzeć, bo bym zjadła ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ajajaj uwielbiam taką prostotę w ciastach :) Moja mama też taki robiła :) Też muszę zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda pysznie,chyba spróbuje ubiec w sobotę :)

    OdpowiedzUsuń

Fajnie, że zechciałaś/ -eś się wypowiedzieć, dziękuję:)