Moja lista blogów

piątek, 18 lipca 2014

"jak dziewczyna"

Dziś pierwszy raz widziałam ten projekt, choć pewnie jest mocno sponsorowany, to jednak pokazuje źródło problemu. "Jak dziewczyna" pod taka nazwa w internecie pojawiła się kampania pewnej marki.
Mimo, że jestem mama dwóch chłopców i mam trzech braci, to wydaje mi się, że ta kampania porusza naprawdę ważny problem z którym zmagają się dziewczynki w wieku dojrzewania.
Jeśli ktoś nie widział, to polecam obejrzeć. Warto chyba uzmysłowić sobie, że bycie dziewczyną to piękna i ważna rola.

11 komentarzy:

  1. Dawno nie widziałam czegoś tak fantastycznego! Udostępnij na fejsie, to ważne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny spot, daje do myślenia. Jeszcze bardziej, że mam w domu 11 latkę, i ja obserwując widzę jak potrzebna jest jej pewność siebie, która czasem ucieka. Trzeba uważać co się do nie mówi i jak się do niej mówi.

    OdpowiedzUsuń
  3. okreslenie "Jak dziewczyna" czesciej jest uzywana przez mezczyzn w stosunku do swoich synow, myślę że powiedzenie do dziewczynki czegoś takiego mija się z celem... bo nia jest.

    Powinni zrobic raczej kampanię jak to dziala na malych chlopcow!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam identyczne odczucia jak mała bee. Nie sądzę żeby niskie poczucie wartości wynikało z płci jaką się ma, to trochę tak jak powiedzenie, że każdy kto mieszka na wsi się tego wstydzi. Ja nie lubię tego typu uogólnień i zawsze jak widzę podobne kampanie to się zastanawiam jaki jest target? Kto ma być odbiorcą, a kto nim jest? Myślicie że ten spot będą oglądali chłopcy??? Nie sądzę, bo jaki chłopak ogląda coś, co sponsoruje always?

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam i też udostępniłam, warto na to zwrócić tak jak na mówienie słów chłopaki nie płaczą :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też to widziałam, chciałam oglądnąć teledysk YT, a tu reklama - myślę, no nie, zaraz wyłączę, a obejrzałam z ciekawością - naprawdę udana akcja. Choć faktycznie, jak tak się zastanowić, to zwrotu "jak dziewczyna" używa się do chłopców, a nie do dziewczyn.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie. Dla nas jak znalazł. Bardzo mnie denerwuje jeszcze jedna rzecz - facet musi mieć syna. Dużo osobników tej płci wokół mnie tak myśli. Żona ciotecznego brata mojego męża jest w ciąży i jej mąż od razu gadał, że chłopak musi być i będzie, że u niego od razu syn, itd. Takie trochę przykre moim zdaniem. Sugeruje, jakoby dziewczynki były gorsze.

    OdpowiedzUsuń
  8. widziałam to i bardzo mi się podoba, coś oglądałam na YT i wtedy to się załączyło obejrzałam do końca i pomyśalałam, że to naprawdę dobra kampania....

    OdpowiedzUsuń
  9. choć Bee ma rację ta kampania powinna być kierowana głownie do tatusiów i chłopców, jak zobaczą, że dziweczyny potrafią to wtedy zniknie ten stereotyp jak dziewczyna a to pewnie oglądają głównie kobiety i nastolatki....bo to always...

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny spot. Nawet się trochę wzruszyłam. Nie mam córki, ale wiem, że to bardzo ważne, żeby dać kobiecie pewność siebie, która pozwoli jej wejść z impetem w życie. Ja się tego niestety musiałam uczyć sama, bo nie dostałam tego w domu. Zawsze byłam w cieniu braci niestety.

    OdpowiedzUsuń
  11. Widziałam, widziałam. Mimo, że oglądałam kilka razy to za każdym razem się wzruszam. Wszak mam dziewczynkę, niedługo kobietkę, kobietę.

    OdpowiedzUsuń

Fajnie, że zechciałaś/ -eś się wypowiedzieć, dziękuję:)