Moja lista blogów

niedziela, 28 września 2014

miasto 44

Genialny, nowoczesny, interesujący, prowokujący, ludzki...Tak opisałabym w chwili obecnej już na "chłodno"ten obraz. Po wyjściu z kina ciężko było złapać chwilę refleksji, bo kłębiło się mnóstwo myśli, uczuć. Mimo, że to trudny obraz, trudny czas, jest w nim i dobro, nadzieja, wiara, młodość, marzenia, miłość. Są też lęk, brak zrozumienia, pustka, strach, agresja, nienawiść, pogarda, zazdrość.
W mojej opinii film w niesamowity sposób pokazuje nie tylko samo powstanie, ale również ludzkie zachowania.
Trudny obraz, ale warty obejrzenia, nie tylko ze względu na fakt historyczny, ale przede wszystkim dla zrozumienia, dla pamięci.

Bardzo w pamięci zapadło mi jedno zdanie powstańca do niemieckich żołnierzy "świat wam tego nigdy nie zapomni". Ja uważam, że świat zapomniał! Że świat znów brnie w widmo wojny, strachu, bólu. I znowu giną i cierpią miliony, dla kaprysu jednostek. Nie tu w Polsce, nie na naszym podwórku, ale tam niby tak daleko, ale czy napewno?

Osobiście bardzo polecam, nie w domu, nie z komputera, a w kinie. Z powagą, szacunkiem, refleksją.
źródło: sieć

4 komentarze:

  1. Ooo skoro polecasz to wierzę na słowo i koniecznie muszę obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wybieram się na ten film do kina. Już nie mogę się doczekać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Filmy historyczne to nie moja bajka ale super że Tobie przypadł do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  4. dawno nie byłam w kinie, ale na ten film pójdę, choćby się waliło, paliło.

    OdpowiedzUsuń

Fajnie, że zechciałaś/ -eś się wypowiedzieć, dziękuję:)