Moja lista blogów

wtorek, 25 listopada 2014

"bo w każdym z nas jest moc czynienia dobra"

W tym roku również organizujemy wspólnie z rodziną i znajomymi szlachetną paczkę.
To nasz trzeci raz i mam nadzieję, że nie ostatni. Wybraliśmy rodzinę dla której będziemy pakować.
Już nie mogę się doczekać, kiedy znów nasze pomieszczenie gospodarcze zasypane zostanie darami i prezentami!

Dziś sporo myślałam o tej rodzinie. Uświadomiłam sobie, że matka tej rodziny jest w podobnym wieku do mnie. Ma trzy wspaniałe córki, rozwód z mężem alkoholikiem i masę problemów, a mimo to walczy, dba o dzieci, nie poddaje się.
Z reszta nie Ona jedna. Kiedy czyta się opisy rodzin ( mimo iż starałam się trzymać emocje w ryzach), to ma się odczucie jaki świat i życie potrafi być niesprawiedliwe, czasem wręcz brutalne. Pierwsza moja myśl "ileż zła i bólu jest na tym świecie". A potem przyszła refleksja, że nie tylko zła, ale ile dobra jest na tym świecie!
O tym dobru bardzo często się zapomina, nie myśli. A przecież właśnie tym jest pomoc innym (i nie koniecznie tylko w szlachetnej), ale każda pomoc nawet sąsiadowi czy chorym nieznajomym. Bo przecież każdy grosz, każda rada, wsparcie, posiłek, każde pochylenie się na problemem drugiego człowieka jest właśnie dobrem. Dobrem niezliczalny i nie mierzalnym! Jest nadzieją!!!
Przecież właśnie przez to całe zło, choroby, ból możemy pomagać, możemy dawać siebie na tyle na ile możemy. Możemy ulżyć w cierpieniu, po prostu pomóc, aby ta cała niełatwa codzienność była dla każdego choć chwilę jaśniejsza.

Dlatego chciałam Was również zachęcić do małego dobra. Wystarczy mały gest, bo wiem, że czasy są trudne. Ale można pomóc nawet w najdrobniejszy sposób. Np. robiąc nawet maleńkie zakupy żywności do domu dziecka, domu dla starszych, do schroniska dla zwierząt lub wspomóc tych, którzy walczą z chorobą ( instytucji i fundacji jest masa).






12 komentarzy:

  1. masz rację Kochana skupmy się na tym ile dobra jest na świecie :)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, bo zazwyczaj mówi się o tym co złe! Pora z tym skończyć!:)

      Usuń
  2. Kochana napisz mi co jest potrzebne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasem trzeba tak niewiele aby wspólnie zrobić coś na prawdę wielkiego.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, dlatego zachęcam wszystkich do takich drobnych gestów. Dzieki takim gestom swiat jest piękniejszy

      Usuń
  4. Pomagając pomagamy także i sobie stawać się lepszymi. A paczkę uwielbiam i czuję tę inicjatywę całą sobą. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świeta prawda, przynajmniej jak dla mnie;) jesli chodzi o paczkę, to mam takie samo czucie- zawsze z niecierpliwoscią czekam, choć wybór nigdy nie jest łatwy.

      Usuń
  5. Wspaniałe macie serca i dobrze czasem poczytać takich ludzi. pozdrowienia i zapraszam na candy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziekuję za ciepłe słowo i zaproszenie:*

      Usuń
  6. z domem dziecka nie jest tak łatwo niestety żeby tam pomóc, dużo łatwiej do domu Samotnej Matki...Trzymaj się cieplutko dobra Kobieto :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam akurat dobre doświadczenie w domu dziecka, bo na ślub zamiast kwiatów prosiliśmy własnie o art. do domu dziecka (żywność, pieluchy- to co było potrzebne i wypisane na jego stronie www). Po prostu zawieźliśmy te dary, a Pani musiała tylko protokół spisać co dajemy i tyle. Może to wszystko zależy od danego ośrodka?:) Ty również się trzymaj ciepło polska Keiro, bo serce masz ogromne w pięknej piersi;)

      Usuń

Fajnie, że zechciałaś/ -eś się wypowiedzieć, dziękuję:)