Moja lista blogów

poniedziałek, 3 listopada 2014

na nowo zakochana

Młody, przystojny, inteligentny, szczery i twórczy.. Facet z obrazka- marzenie....I pomyśleć, że to wszytsko dzięki mojemu mężowi, który na targach zwrócił uwagę własnie na ta książkę!
 Rzut jednym okiem i słyszę: "to Ci się napewno spodoba"! Więc czytam: "Dziewiętnastoletnia dziewczyna i piękny poeta. Trochę nieśmiali, odrobinę zagubieni, bardzo zakochani. Ponad czarną otchłań okupacji, w czasach najtrudniejszych wyborów, rozkwita niezwykła miłość, biała magia"
(Jak On mnie zna:)).
Kiedy odwróciłam na okładkę wystarczyło mi tylko nazwisko głównego bohatera- Baczyński. Odżyło na nowo uczucie, które zapoczątkowało moją przygodę z Jego poezją jeszcze w szkole średniej. Jego wiersze, mimo, że nie najłatwiejsze, ale przepełnione miłością, młodością. Zauroczył mnie wtedy i teraz dzięki na nowo odkrywam "mojego" Baczyńskiego:) Nie tylko jako poetę, ale przede wszystkim jako człowieka, męża bez pamięci zakochanego w swojej żonie.

Czytając książkę Zyskowskiej- Ignaciak, która w sposób delikatny, wrażliwy, namiętny i wydaje mi się, że bardzo rzetelny, ukazuje tą niezwykłą miłość między dwojgiem ludzi.
To niebywałe, bo czytając o miłości Basi i Krzysztofa Baczyńskich ma się wrażenie, że to piękna bajka, która dzieje się w czasach okropnej tragedii.
To bajka bez happy endu- jak wiemy z historycznych faktów. Powstanie warszawskie ostatecznie kończy jej kres ziemski.

Ten fragment, to dla mnie kwit esencja prawdziwej miłości. Jego wymiar jest ponadczasowy:

I mimo, że to tylko książka, po raz pierwszy od bardzo dawna przeżywałam to co czytałam. Po raz pierwszy nie czułam się jako widz. Delektowałam się ich miłością, rozmyślałam o tym co się działo.

Znów mimowolnie sięgnęłam na półkę po wiersze Baczyńskiego.

Gdyby ktoś z Was zastanawiał się, czy warto przeczytać "Ty jesteś moje imię" odpowiadam, że tak!







9 komentarzy:

  1. okładka i Twój opis mega zachęcił :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie też bardzo podoba się okładka:)

      Usuń
  2. Kusisz! ';)
    O miłości też lubię czytać

    OdpowiedzUsuń
  3. Zachecajaca okladka i piekny cytat o prawdziwej milosci,

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj a wiesz, że miałam ja ostatnio w rękach:(( teraz żałuję, że się nie skusiłam ale budżet w październiku mógłby tego nie wytrzymać :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szkoda, bo jest naprawde genialna, ale może Mikołaj cos pomyśli?;)

      Usuń

Fajnie, że zechciałaś/ -eś się wypowiedzieć, dziękuję:)