Moja lista blogów

sobota, 25 kwietnia 2015

bo to mądry człowiek był....

"Warto być uczciwym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieuczciwym, ale nie warto."

"Życie nie musi być łatwe. Gorzej, jeśli jest nudne.

"Patriotyzm polski nie polega na mówieniu o patriotyzmie, tylko na służbie."

"Jak się ktoś urodził człowiekiem, to łatwiej mu jest być człowiekiem, niż stać się świnią."

"Kto gardzi ludźmi, obojętnie, z powodów wyznaniowych, z powodów rasowych, z powodu ksenofobii wobec kogokolwiek, wobec ludzi pochodzenia ukraińskiego, białoruskiego, rosyjskiego, niemieckiego, żydowskiego - ten przede wszystkim gardzi sobą."

"Polska młodzież, do której kieruję swoje przesłanie, bynajmniej nie jest gorsza niż kiedyś, ale jest jej zdecydowanie trudniej. Przez prawie pięć dziesięcioleci Polacy byli pozbawieni podmiotowości jako naród. A teraz przez kolejne lata ma być od razu zupełnie normalnie? To jest wyzwanie."

źródło: sieć

6 komentarzy:

  1. To był niezwykle mądry człowiek. Jego przemówienia zawsze bardzo mi przypominały przesłania z jakimi zwracał się Jan Paweł II.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo... i tylko przykro, że niektórzy wolą po śmierci obrzucać go błotem. Szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  3. Należał do tych ludzi których powinniśmy - naśladować, cenić , słuchać . Jego wypowiedzi są bezcenne , ponadczasowe. Jego odejście to wielka strata . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. To prawda, to był niezwykle mądry człowiek. To niedawno całkiem pisałam - to doświadczenie i życie dają nam najcenniejszą mądrość. Tę życiową.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jan Paweł II?! ... ja Pana Bartoszewskiego nie ceniłam, ale każdy może na swój sposób fakty oceniać. Tyle że porównywanie do św. Jana Pawła II jest mega nie fair. Papież nigdy nie wypowiadał się o nikim z nienawiścią, a Pan Bartoszewski często był lekko mówiąc niekulturalny.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przykro mi, że już go nie ma :(

    OdpowiedzUsuń

Fajnie, że zechciałaś/ -eś się wypowiedzieć, dziękuję:)