Moja lista blogów

czwartek, 4 czerwca 2015

o Olku słów kilka II

Niedawno Oluś skończył 15 miesięcy. Rośnie mi mój mały kawaler, w tak zawrotnym tempie, ze czasem czuje wielkie zaskoczenie, kiedy coś zrobi.
Oluś już potrafi:

  • Mówi: mama, tata, baba, auto,. Próbuje czasem powiedzieć tez Miłosz i brzmi to mniej więcej: mi-am.
  • Potrafi naśladować odgłosy zwierzątek: kot, pies, konik, krowa, baranek, kurka. Dla Olka wszystkie ptaki, pingwiny i kurki to "kokoko":)
  • Samodzielnie układa drewniane obrazki do planszy. Próbuje również układać gąbkowe puzzle. Naśladuje w ten sposób starszego brata:)
  • Bardzo ładnie maluje, choć czasem nie wiem co sprawia mu większą przyjemność: malowanie, czy jedzenie kredek;)
  • Samodzielnie potrafi obsługiwać się łyżeczką i widelczykiem. 
  • Jest niesamowicie ruchliwy. Nie potrafi ustać/ usiedzieć/ uleżeć w miejscu przez chwilę. 
  • Świetnie (niestety) wychodzi po schodach i wspina się na wszelkie dostępne przestrzenie i przedmioty.
  • Jest bardzo pogodnym chłopcem. Na non stopie się uśmiecha:):):)
  • Jest mega czarusiem. Nie ma znaczenia czy bajeruje małą, średnią czy starszą kobietę:)
Bardzo szybko się uczy. Dużo daje Mu przebywanie, obserwacja i zabawa z Miłoszem. W naszym przypadku stwierdzenie, że przy niedużej różnicy wieku dzieci wychowują się razem, jest prawda. Coraz częściej zdarza mi się zauważyć, że ja jako dorosły w zabawie czasem tylko bym przeszkadzała. Oni mają swój świat, swoje zabawy i ja tylko mam patrzeć, czy przypadkiem nie robią sobie krzywdy. 
Codziennie obserwuję, jak bardzo zacieśnia się w nich uczucie braterskiej miłości. To wspaniałe doznanie:) 

Mówią, że drugie dziecko dojrzewa szybciej i wychowuje się łatwiej. W przypadku Olusia się potwierdza to porzekadło. 



13 komentarzy:

  1. Oluś rośnie mądry jak jego starszy brat! Super są te Twoje chłopaki. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie się rozwija...idzie jak burza...fajnie że się razem bawią..u nas to różnie bywa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moze dlatego, że moje to dwa chlopaki. te same upodobania do zabawy mają;)

      Usuń
  3. Kurcze takie posty przekują mnie do tego, aby pomyśleć o rodzeństwie dla Basi - tak na poważnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. poczatki nie są latwe, ale potem juz z górki:)

      Usuń
  4. Bo wszystkie Olcie to takie czarusie :D:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja ma jednego, ale jeśli Twój też taki jest to będzie to faktem!;) dziękiza motywację do ćwiczeń:*

      Usuń
  5. Z jakiej górki ;))) małe dzieci to malutki problem ja juz to wiem ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. błagam cię nie odbieraj mi nadzieji;)

      Usuń
  6. Jak bym czytała o moim juniorze :) Fajny Ci synek wyrósł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczny chłopczyk,z rodzeństwem łatwiej się żyje:))

    OdpowiedzUsuń

Fajnie, że zechciałaś/ -eś się wypowiedzieć, dziękuję:)