Moja lista blogów

wtorek, 8 września 2015

najlepiej wszystko na raz!

Spokojnie wieszam dziś pranie, myśląc. że Olciu się bawi w swoim pokoju. Cisza jak makiem zasiał. Po skończeniu poszłam do  jego pokoju, a tam pusto! U Miłoszka też. Jedyny otwarty pokój: sypialnia. Pierwsza myśl: o nie!  I co? Mój syn w skupieniu i pełnej dokładności wciera mój krem na noc w panele! Jakbym nie przeczuwała, że cisza w domu przy dziecku do duuuży znak, że coś się dzieje;)

Dzięki temu, że Miłoszek jest w przedszkolu, mam zdecydowanie więcej czasu dla Olusia. On dopiero teraz doświadcza, co to znaczy jest mieć mamę tylko dla siebie. Przez pierwsze dni naszego bycia w domu we dwójkę, oboje próbowaliśmy się odnaleźć w nowych realiach. Zdecydowanie spokojniejszych, bo opieka nad dwójką, to zupełnie inna bajka niż jednego. 
Teraz do południa (do drzemki, a potem jedziemy po Miłoszka) mamy głównie czas na zabawę i edukację.
Z dumą i zadowoleniem patrzę, jak ten malec pięknie się rozwija. Już nie tylko motorycznie i emocjonalnie, ale również umysłowo i manualnie.
Dziś po drugim śniadanku postawiliśmy na piankowe puzzle. 
Olciu radzi sobie bardzo dobrze przy wypełnianiu elementami obrazka. W przeciwieństwie ednak do Miłosza nie jest w stanie usiedzieć w miejscu i ułożyć spokojnie choć by jednego obrazka. Ciągle cos musi robić, zajrzeć do namiotu, czy poszperać w koszyku z książkami, a potem wraca i wkłada kolejny element. Uczę się więc ja tego jego rytmu zabawy.  Nigdy jeszcze nie robiłam tylu rzeczy w przeciągu kilku minut:)

Oczywiście naszej zabawie towarzyszy duuużo przytulania, bo Manolo to jest dopiero pieszczoch, ale ma to po mnie;) Obaj z reszta z Miłoszkiem mają to po mnie:)







2 komentarze:

  1. ale Chłopaki rosną...a Ty wyglądasz promiennie!!!! i o to chodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne chłopaki..o tak cisza to nic dobrego - choć człowiek wie, ze coś się święci to chwilkę zaczeka żeby się cieszyć tą chwilą ;) ....u nas podobnie - teraz jak Maksio chodzi do przedszkola wiecej mam czasu dla Lili i ona to czuje

    OdpowiedzUsuń

Fajnie, że zechciałaś/ -eś się wypowiedzieć, dziękuję:)