Moja lista blogów

piątek, 5 lutego 2016

impuls, czyli 52 tygodnie w natarciu :)

Jestem właśnie w trakcie czytania "52 tygodnie". Książka jest mega cudowna i inspirująca;) Własnie czytam, jak Majka gotuje wspólnie z Wojtkiem i rozmawiają o swoich smakach z dzieciństwa. No niby banał! Ale ten banal zatrzymał się w mojej głowie i sama pomyślałam, jak to było kiedy ja byłam dzieckiem i jakie były smaki mojego dzieciństwa:)!
Byłam sporą kluseczką w tym czasie, a kuchnia mojej mamy to było to co tygryski lubią najbardziej:)
Kiedy myślę, smaki mojego dzieciństwa, to czuję, widzę:
To mleko prosto od krowy na ciepło z kawałkami suchego chleba, pieczonego przez babcię Wandzię.
To smak pierogów i kaszy manny babci Zosi,
To prawdziwy wiejski rosół z kury wiejskiej z wątróbką, o którą zawsze była wojna:)
To mizeria na wodzie, bez śmietany:)
To pierogi leniwe mojej mamy- najlepsze na świecie, oczywiście z bułka tarta, cukrem i surówka z marchewki:)!!!!!
To kasza z gulaszem i korniszonkiem:)
To młode ziemniaki z zimnym słodkim mlekiem:)
To sałatka z ogórka, pomidora i młodej cebulki jedzona najczęściej na podwieczorki w lecie u babci:)
To kompot z czereśni, brany "w pole", który przy całym zapachu siana czy słomy, smakował najlepiej:)
To truskawki z cukrem i śmietaną:)
To makaron lub ryż z koktajlem truskawkowym:)
No i oczywiście świeże owoce i warzywa z ogródka babci:)
źródło: internet

Całe swoje dzieciństwo prawie spędzałam na wsi, więc i smaki istnie wiejskie:) To były piękne chwile, ciągle żywe w mojej pamięci i sercu:)

Czytając troszkę żałuję, że mój mąż nie pawa chęcią gotowania, a już o wspólnym mogę tylko pomarzyć:( a jest w tym wspólnym gotowaniu coś co spaja, coś co zbliża. Dobry pomysł spontaniczną grę wstępną chyba:)

 A jakie są wasze smaki dzieciństwa?:)



4 komentarze:

  1. Cebula z jajkiem, żurek na zakwasie z pieczonym chlebem, rosół z aromatem, jaki co tej pory moja teściowa potrafi wyczarować, wszelkiego rodzaju kompoty, kawa inka, zalewajka, ziemniaki odgrzewane z patelni, placki na kwaśnej śmietanie z dżemem albo smażonymi jabłkami, mizeria bez śmietany i wiele wiele...a mówiłam, że książka jest mega? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ziemniaki z patelni to jest to :) Książka jest super

      Usuń
  2. Podobne do Ciebie :) pierogi Babci, kurczaczek Mamy itd. ....sałatka z ogórkiem i pomidorem - a teraz okazało się że nie wolno łączyć tych warzyw :PPPP moje dzieciństwo tez wiązało się ze smakami/ zapachami, ciekawe czy moje dzieci będą też tak wspominać dzieciństwo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem ciekawa z czym oni będą kojarzyć dzieciństwo:)

      Usuń

Fajnie, że zechciałaś/ -eś się wypowiedzieć, dziękuję:)